Alle produkter, der sælges af Fiyo, er produkter af høj kvalitet. På trods af vores høje standarder kan det ske, at et produkt går i stykker. Derfor giver vi dig 6 måneders garanti. Det betyder, at det modtagne produkt skal gøre, hvad du kan forvente, at det gør. Med andre ord: produktet skal fungere korrekt, og det skal være komplet. Nogle produkter har også en producentgaranti. Du finder varigheden og betingelserne for producentens garanti i brugsanvisningen.

Hvornår kan jeg kræve garanti?

Hvis dit produkt går i stykker inden for garantiperioden, kan du gøre krav på garantien. Garantien gælder ikke, hvis et af følgende aspekter gælder:

  • Produktet er en forbrugsvare,
  • Produktet viser tegn på slid, eller det er slidt,
  • Du har ikke selv bestilt produktet, men du har købt det via en tredjepart,
  • Garantiperioden på 6 måneder eller producentens garantiperiode er udløbet,
  • Defekten er et resultat af forkert, uagtsom eller uhensigtsmæssig brug,
  • Du bestilte en del, der ikke er egnet til dit apparat,
  • Du installerede produktet forkert, eller det gik i stykker under installationen.

Vi forstår, at det kan være ubelejligt, at dit produkt gik i stykker. Derfor gjorde vi garantiprocessen så enkel som muligt. Ved at klikke på linket herunder kan du registrere dit produkt for garanti. Når du klikker på knappen, åbnes returneringsformularen. Der kan du udfylde de nødvendige oplysninger.



Hvad sker der, efter at jeg krævede garanti ved at udfylde formularen?

Efter at have modtaget dit garantikrav, kontrollerer vi, om dit krav opfylder betingelserne i garantien. Derfor er det vigtigt, at påstanden er så klar og så fuldstændig som muligt. Pas på disse aspekter, og inkluder alle nødvendige oplysninger, f.eks. fotos af typeskiltet på din enhed og af selve produktet. Hvis dit krav opfylder kravene, sender vi dig en e-mail for at informere dig. Desuden sender vi det samme produkt som direkte udskiftning. I de fleste tilfælde vil vi bede dig om at returnere det defekte eller det ødelagte produkt. Denne procedure er gratis når du følger trinene beskrevet ovenfor.

Får jeg garanti på det nye produkt?

Hvis produktet går i stykker inden for garantiperioden (og hvis det overholder betingelserne), sender vi dig et nyt produkt. Du får ikke garanti på det nye produkt, men den gamle garanti gælder stadig for det nye produkt. For eksempel: Hvis du bestiller en ny støvsugerslange den 1. februar med 6 måneders garanti, og denne del går i stykker den 1. maj, mens du bruger den korrekt, er den dækket af garantien. Derefter sender vi straks en ny slange til dig. På denne nye slange er garantiperioden den resterende tid af garantiperioden, som i dette tilfælde er 2 måneder.